Volvo 940 2.4 tic õlisurve 0

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

zajets86
Foorumlane
Postitusi: 55
Liitunud: 09 Dets 2013, 22:26
Asukoht: Tallinn

Volvo 940 2.4 tic õlisurve 0

PostitusPostitas zajets86 » 23 Aug 2016, 07:19

Tere,

Ja jälle mul mure.
Sai mootoril vahetatud enamvähem kõik tihendid, sest mootor lekkis õli.
kõik kokkupandud, mootor autole tõstetud. hakkasin tööle panema ja õli surve 0.
(Mõõdetud manomeetriga.)

Esialgne arvamus, et õlipump õlist tühi ja pump ei suuda õli ülesse pumbata.
Sai õlisurve anduri august hunnik õli sisse pumbatud, aga ei midagi.


Kas keegi oskab midagi pakkuda ennem kui ma mootori uuesti maha võtan :( .
Volvo 940 2.4td 94.a
Zaz 968m 1.3 86.a
Toyota Liteace 1.3 81.a

Kasutaja avatar
Juhan
Kõva postitaja
Postitusi: 164
Liitunud: 30 Juul 2009, 11:56
Asukoht: Pärnu/Tartu

Re: Volvo 940 2.4 tic õlisurve 0

PostitusPostitas Juhan » 23 Aug 2016, 10:15

D24 mootoritel on õlivõtu toru pikk ja pump õlivanni suhtes kõrgel. Väljamaa foorumist lugesin, et keegi olla oma autol manomeetriga mõõtnud pärast remonti pikka aega nullrõhku. Loe siit lingilt täpsemalt. Ka minu diislitel põleb paar sekundit pärast käivitamist õlirõhu tuli, õlivahetuse järel mõni sekund rohkemgi.

Proovi mootorit 5-10 sekundit starteriga ringi ajada nii, et kütusepumba solenoidklapi juhe on lahti ühendatud (siis ei saa mootor käivituda). Kui mul aastate eest diisel viletsasti käivitus, juhtus reeglina, et õlirõhu tuli kustus enne ära, kui mootor elu sisse sai. Ja kui ka õlirõhku tõesti pole, siis selle 300-500 p/min käiamisega sa mootorit nii kiiresti päris vanametalliks ei tee.
'87 744 D24TIC
'93 965 D24TIC
'80 Honda CB125T
'16 Opel Insignia

haimarlink
Foorumlane
Postitusi: 25
Liitunud: 06 Aug 2014, 12:46

Re: Volvo 940 2.4 tic õlisurve 0

PostitusPostitas haimarlink » 29 Juul 2017, 07:08

Tervitus. Ei hakanud uut teemat tegema, kuna probleem onsarnane. Nimelt: 740, D24 ja külma mootoriga läheb ikka väga kaua aega kui õlisurve tekib, nii umbes viis minutit vahest rohkemgi. Temperatuuri seier on peaaegu juba keskel, aga õlisurvet ikka pole. Mingil hetkel lihtsalt tuli kustub, surve olemas ja kõik normis. Mis põhjusel õlisurve tekitamiseks nii kaua aega võib minna? Kardan kõige rohkem seda, et mingil hetkel käib kriuks ja kogu mootor on vanaraud. Teema algataja võiks ka kirjutada kuidas oma probleemile lahenduse sai, kui sai...

haimarlink
Foorumlane
Postitusi: 25
Liitunud: 06 Aug 2014, 12:46

Re: Volvo 940 2.4 tic õlisurve 0

PostitusPostitas haimarlink » 04 Sept 2017, 22:04

Niisiis, ise küsin ise vastan. Probleem oli ummistunud õlivõtturis, kuhu oli aegade jooksul kinni paakunud õli jäätmed ja odava tanklates müüdava punase hermeetiku tükid, millega erinevad mehhaanikud oli mootorit remontinud. Tükk tegu oli, et võtturi sõel korralikult puhtaks saada. Kuna õlipump oli pikalt määrimata olnud oli see tugevate kulumis tunnustega, sama lugu ka kepsu- ja väntvõllilaagritega. Uus pump, kepsu- ja väntvõllilaagrid külge ja asi käib jälle. Õlirõhu tuli kustub igal ajal sekundiga, nii nagu peab.

donpriit
Foorumlane
Postitusi: 29
Liitunud: 13 Apr 2014, 23:20

Re: Volvo 940 2.4 tic õlisurve 0

PostitusPostitas donpriit » 07 Apr 2019, 22:45

Tere
Ei hakanud ka uut teemat tegema, sest mure sama, kuigi mootor teine(B200ft). Külma mootoriga läheb ka aega , et õlisurve üles lööks ja vahepeal alguses kuulda ka kõrinat mootori alaosas . Eeldan, et õlipump teebki seda häält. Kas keegi on kursis , milles võiks probleem olla või äkki on sarnane asi ette tulnud?

Ja igaksjuhuks uuriks, kas kellelgi leidub sellele mootorile õlipumpa ?

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4158
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Volvo 940 2.4 tic õlisurve 0

PostitusPostitas ants » 08 Apr 2019, 09:01

Õli surve ei pruugi kohe tõusta, kui filter vigane on, st filtri tagasivoolu klapp ei pea
ja kogu süsteem jookseb seistes tühjaks. Aitab õlifiltri vahetus.
745 GL ´91; LR90 ´87.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist