940 - kütusekulu 20l/100km
Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec
940 - kütusekulu 20l/100km
Tere,
Selline mure '92 volvo 940'ga - kütusekulu on 20 liitrit sajale !
Tegu on Ida-Euroopa mudeliga, e. autol pole tehasest tulles olnud lambda andurit ja katalüsaatorit, õhumõõtja on reguleeritav, läbisoit 193000 km, mootor 4-sil 2.3 l. kaheksaklapiline.
Õhufilter vahetatud,jagaja kaas ja rootor vahetatud, väljalase on tihe, sisselaskes lekkeid ei ei ole, pidurid ei ole kinni kiilunud, rastaste kokkujooks regullitud ja rõhk rehvides õige. Kompressiooni oli viimati mõõtes pea 11 kilo.
Olen proovinud vahetada õhumõõtjat - ei aita miskit, kasutasin nõukaaegset läbipaistvat süüteküünalt IKS-1 kütusesegu põlemise vaatamiseks ja keerasin õhumõõtjat kõiga lahjema segu peale - ei mingit muutust. Täpsem oleks muidugi kasutada seda heitgaaside mõõtmise seadet, mis tehnoülevaatuses, aga kahjuks pole tehnoülevaatuse meestel raamatutes kirjas, palju ja milliseid heitgaase peaks sellise väljalaskega 940 näitama - kui keegi teab neid numbreid Ida-Euroopa 940 jaoks, oleksin väga tänulik selle info eest, siiani olen kohanuid vaid numbreid katalüsaatori ja Lambda sensoriga 940'le.
Ehk on kellegi soovitusi, mida veel võiks torkida et saada kütusekulu normaalseks ?
Tänud,
Daniil
Selline mure '92 volvo 940'ga - kütusekulu on 20 liitrit sajale !
Tegu on Ida-Euroopa mudeliga, e. autol pole tehasest tulles olnud lambda andurit ja katalüsaatorit, õhumõõtja on reguleeritav, läbisoit 193000 km, mootor 4-sil 2.3 l. kaheksaklapiline.
Õhufilter vahetatud,jagaja kaas ja rootor vahetatud, väljalase on tihe, sisselaskes lekkeid ei ei ole, pidurid ei ole kinni kiilunud, rastaste kokkujooks regullitud ja rõhk rehvides õige. Kompressiooni oli viimati mõõtes pea 11 kilo.
Olen proovinud vahetada õhumõõtjat - ei aita miskit, kasutasin nõukaaegset läbipaistvat süüteküünalt IKS-1 kütusesegu põlemise vaatamiseks ja keerasin õhumõõtjat kõiga lahjema segu peale - ei mingit muutust. Täpsem oleks muidugi kasutada seda heitgaaside mõõtmise seadet, mis tehnoülevaatuses, aga kahjuks pole tehnoülevaatuse meestel raamatutes kirjas, palju ja milliseid heitgaase peaks sellise väljalaskega 940 näitama - kui keegi teab neid numbreid Ida-Euroopa 940 jaoks, oleksin väga tänulik selle info eest, siiani olen kohanuid vaid numbreid katalüsaatori ja Lambda sensoriga 940'le.
Ehk on kellegi soovitusi, mida veel võiks torkida et saada kütusekulu normaalseks ?
Tänud,
Daniil
Volvo 940 GL'92 2.3 - esimene omanik
- vanapeer
- Foorumi veteran
- Postitusi: 6781
- Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
- Asukoht: valges majakeses mere ääres
- Kontakt:
minu variant
Selle õhulugeja regull mõjub ainult tühikäigul.
Mis värvi küünlad on?
Jahutusvee tempi andur. Sisselaske kolle all tagumine, 3nda silindri juures, 19mm silmus. Takistust saad mõõta ka andurit eemaldamata. Mul neid tabeleid digitaalselt pole, mõõda ära ja anna teada koos umbkaudse temperatuuriga.
Kas jäigi CO mõõtmata ülevaatuspunktis? Need tegelassed on täiesti rumalad, sest erinevate näitude põhjal saab ikka pakkuda mis valesti on. NOx , CO, O2 - nende vahekord allub ikka füüsikaseadustele ja kuna tegu on sissepritse mootoriga, siis ideaalis peaks ta jääma alla ainult Suppi karpale. Ehk siis CO peaks olema kindlasti alla 2.5, tõenäoliselt alla 1.
Kui anduri viga pole, käi ikka ÜV punktis ära ja anna teada, mis gaasid on.
Nüüd üks idee targematele kommimiseks: mis oleks, kui lambda pistikud on juhtmestikus olemas, vahetaks aju ja installiks lambda. See tasuks end ära juba paari kuuga, isegi, kui see idabloki versioon oma ettenähtud piirides töötab.
Mis värvi küünlad on?
Jahutusvee tempi andur. Sisselaske kolle all tagumine, 3nda silindri juures, 19mm silmus. Takistust saad mõõta ka andurit eemaldamata. Mul neid tabeleid digitaalselt pole, mõõda ära ja anna teada koos umbkaudse temperatuuriga.
Kas jäigi CO mõõtmata ülevaatuspunktis? Need tegelassed on täiesti rumalad, sest erinevate näitude põhjal saab ikka pakkuda mis valesti on. NOx , CO, O2 - nende vahekord allub ikka füüsikaseadustele ja kuna tegu on sissepritse mootoriga, siis ideaalis peaks ta jääma alla ainult Suppi karpale. Ehk siis CO peaks olema kindlasti alla 2.5, tõenäoliselt alla 1.
Kui anduri viga pole, käi ikka ÜV punktis ära ja anna teada, mis gaasid on.
Nüüd üks idee targematele kommimiseks: mis oleks, kui lambda pistikud on juhtmestikus olemas, vahetaks aju ja installiks lambda. See tasuks end ära juba paari kuuga, isegi, kui see idabloki versioon oma ettenähtud piirides töötab.
![unibrow :unibrow:](./images/smilies/unibrow.gif)
Kruvisin anduri mootori küljest, pistsin koos termomeetriga soojaveetopsi ja mõõtsin testriga takistust anduri klemmide vahel - võrreldes tuttava Autodastast võetud andmetega olid mitmekordselt puus, sobinud ühelegi 2.3 mootoriga 940'le ega 740'le(kahjuks numbrid ei säilinud:(
Samas, kui mõõtsime takistust ühe klemmi ja anduri korpuse vahel, tulid numbrid sellised
,
60 kraadi: 600 oomi
40 kraadi: 1120 oomi
20 kraadi: 2500 oomi
Need numbrid sobisid mingisugusele (vist 91.a) 740'lem millel pidavatki just nii andurit testima. Huvitav, kas Ida-Euroopa 940'nel oli originaalis 740 andur või on keegi spetsialist pannud vale anduri ?
Keerasin maha ühe süüteküünla , isolaator oli hallikasvalge ja küünla servad mustad. Kahjuks jäi aega väheks vaadata ülejäänud küünlaid, lähipäevil uurin ja käin gaaase mõõtmas kah. Unustasin veel mainida, et maantel (eriti cruise controliga ) liikudes tarbib auto oluliselt vähem kütust - umbes 9 liitrit sajale.
[img][img]http://i101.photobucket.com/albums/m41/dinamomc/Volvo%20940/th_DSCF5222.jpg[/img][/img]
Samas, kui mõõtsime takistust ühe klemmi ja anduri korpuse vahel, tulid numbrid sellised
,
60 kraadi: 600 oomi
40 kraadi: 1120 oomi
20 kraadi: 2500 oomi
Need numbrid sobisid mingisugusele (vist 91.a) 740'lem millel pidavatki just nii andurit testima. Huvitav, kas Ida-Euroopa 940'nel oli originaalis 740 andur või on keegi spetsialist pannud vale anduri ?
Keerasin maha ühe süüteküünla , isolaator oli hallikasvalge ja küünla servad mustad. Kahjuks jäi aega väheks vaadata ülejäänud küünlaid, lähipäevil uurin ja käin gaaase mõõtmas kah. Unustasin veel mainida, et maantel (eriti cruise controliga ) liikudes tarbib auto oluliselt vähem kütust - umbes 9 liitrit sajale.
[img][img]http://i101.photobucket.com/albums/m41/dinamomc/Volvo%20940/th_DSCF5222.jpg[/img][/img]
Volvo 940 GL'92 2.3 - esimene omanik
- vanapeer
- Foorumi veteran
- Postitusi: 6781
- Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
- Asukoht: valges majakeses mere ääres
- Kontakt:
Anduri kood on 1346030, sama mis "normaalsetel" masinatel. Ma ei tea kus kandis pesitsed aga Suppil on sellise anduri tellimine värskelt käpas - ostsin ise just eelmine nädal. FAEl oli isegi tihend kaasas.
Vaatasin pealiskaudselt ka juhtmeid ja tundub, et B230G mootorile pole eraldi juhtmetüüpi, need on samad, mis B230F, millel lambda. See viitab sellele, et kui peaks romulas kätte sattuma sama aastakäigu lambdaga mudel, võib proovida aju tööd "targemaks" teha lisades uue aju ja lambda.
Lisaks panin tähele, et sellel masinal on ka vigade lugemise seade. Ma ei leia foorumis hetkel selle kasutamise õpetust, seega ehk saad selle abil vead loetud http://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineOBDCodes.html
Vadisest leidsin veel, et B230G mootoril on CO vahemikus 0.5-2.0. Reguleerida tuleb ta 1.0 peale.
Vaatasin pealiskaudselt ka juhtmeid ja tundub, et B230G mootorile pole eraldi juhtmetüüpi, need on samad, mis B230F, millel lambda. See viitab sellele, et kui peaks romulas kätte sattuma sama aastakäigu lambdaga mudel, võib proovida aju tööd "targemaks" teha lisades uue aju ja lambda.
Lisaks panin tähele, et sellel masinal on ka vigade lugemise seade. Ma ei leia foorumis hetkel selle kasutamise õpetust, seega ehk saad selle abil vead loetud http://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineOBDCodes.html
Vadisest leidsin veel, et B230G mootoril on CO vahemikus 0.5-2.0. Reguleerida tuleb ta 1.0 peale.
![unibrow :unibrow:](./images/smilies/unibrow.gif)
Gaase pole ma veel ikka mõõtnud, kuna mõned päevad tagasi tekkis sumpasse mõra, mille alles eile kinni keevitasin.
Veakoodid süütesüsteemil ja sissepritsel 1-1-1, seega kõik OK.
Uus andur, mille ostsin OK autokeskusest 180 krooniga näitas 90 kraadi juures pea 400 oomi, mis peaks olema paljuvõitu. Vana andur näitas 450 kanti, mis on veel hullem
Anduril valmistajatähis "T", muud ei miskit, vana oli Bosh.
Sai paigaldatud see uuem andur, masin käivitus normaalselt, mõne aja pärast rakendus tööle ka ventikas, mis peaks kah samast andurist sõltuma, seega kuidagi moodi asi töötab
Laenan naabrilt nädalavahetuseks teise testri ja mõõdan asjad veelkord üle, et välistada viga mõõtmisel. ~200 oomine prohmakas Autodata tabeli järgi ü. 20 kraadi , e. kompu peaks sellise anduriga arvama, et mootor on c.a. 20 kraadi külmem, seega peaks segu olema liiga rikas ja süüde hiline.
vanapeer, oled sa sellel FAE anduril takistust mõõhtnud ? Kas klappis tabeliga ?
Ehk viitsid Vadisest anduri testimise tabeli (takistus 20,40,60,80 ja 90 kraadi juures) siia postitada ?
Tänud,
Daniil
Veakoodid süütesüsteemil ja sissepritsel 1-1-1, seega kõik OK.
Uus andur, mille ostsin OK autokeskusest 180 krooniga näitas 90 kraadi juures pea 400 oomi, mis peaks olema paljuvõitu. Vana andur näitas 450 kanti, mis on veel hullem
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Sai paigaldatud see uuem andur, masin käivitus normaalselt, mõne aja pärast rakendus tööle ka ventikas, mis peaks kah samast andurist sõltuma, seega kuidagi moodi asi töötab
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Laenan naabrilt nädalavahetuseks teise testri ja mõõdan asjad veelkord üle, et välistada viga mõõtmisel. ~200 oomine prohmakas Autodata tabeli järgi ü. 20 kraadi , e. kompu peaks sellise anduriga arvama, et mootor on c.a. 20 kraadi külmem, seega peaks segu olema liiga rikas ja süüde hiline.
vanapeer, oled sa sellel FAE anduril takistust mõõhtnud ? Kas klappis tabeliga ?
Ehk viitsid Vadisest anduri testimise tabeli (takistus 20,40,60,80 ja 90 kraadi juures) siia postitada ?
Tänud,
Daniil
Volvo 940 GL'92 2.3 - esimene omanik
Vahtasin poes anduri FAE anduri vastu.
Ka see andur näitab ca. 450 oomi 90 kraadi juures 220-240 oomi asemel.
Müstika. 3 andurit, kõik valetavad pea ühtemoodi (0-50 oomi). Takistust mõõtsin kolme erineva testriga, termomeetril ei paista ka miskit viga olevat (kontrollisisn - keev vesi = 98 kraadi, minu kehatemperatuur= 36 kraadi selle termomeetri järgi)
FAE anduril peal tähised kood 33090 ja 04T .
Vanapeer, kas see kood 1346030 ok ikka õige ?
Kui jah, siis paistab, et pean nüüd ikkagi ostma Boshi anduri 550 krooniga![Sad :(](./images/smilies/sad.gif)
Ka see andur näitab ca. 450 oomi 90 kraadi juures 220-240 oomi asemel.
Müstika. 3 andurit, kõik valetavad pea ühtemoodi (0-50 oomi). Takistust mõõtsin kolme erineva testriga, termomeetril ei paista ka miskit viga olevat (kontrollisisn - keev vesi = 98 kraadi, minu kehatemperatuur= 36 kraadi selle termomeetri järgi)
FAE anduril peal tähised kood 33090 ja 04T .
Vanapeer, kas see kood 1346030 ok ikka õige ?
Kui jah, siis paistab, et pean nüüd ikkagi ostma Boshi anduri 550 krooniga
![Sad :(](./images/smilies/sad.gif)
Volvo 940 GL'92 2.3 - esimene omanik
Igaks juhuks testisin andureid veel nii, et mõõtsin takistust anduri korpuse ja kummagi klemmi vahel.
naljakas lugu, aga FAE andur annab nii mõõtes täpipealt õige tulemuse, umbes 5 - oomise vahega eri klemmidel.
originaal-andur paneb umbes 50 oomi puusse.
Autodatas näitab, et 940'l peaks testima siiski klemmide vahelist takistust.
Oeh. Pole vist ikka muud väljapääsu kui osta tutikas Boshi andur ja seda mõõta.
veel üks küsimus - umbes pool aastat tagasi hakkas auto alt (bensupumba juurest) tulema selliseid häälitsusi, nagu suruks miski mullidega vedelikku peenikesest torust läbi. vahetasin igaks juhuks bensupumpa (vedeles riiulis) , aga heli ei lakanud. Täna podistas meie kontori parklas tühikäigul kellegi 940, mis sellist häält ei teinud.
Kas võib olla, et mingil põhjusel satub kusagilt kütusetorustikku õhk ?
naljakas lugu, aga FAE andur annab nii mõõtes täpipealt õige tulemuse, umbes 5 - oomise vahega eri klemmidel.
originaal-andur paneb umbes 50 oomi puusse.
Autodatas näitab, et 940'l peaks testima siiski klemmide vahelist takistust.
Oeh. Pole vist ikka muud väljapääsu kui osta tutikas Boshi andur ja seda mõõta.
veel üks küsimus - umbes pool aastat tagasi hakkas auto alt (bensupumba juurest) tulema selliseid häälitsusi, nagu suruks miski mullidega vedelikku peenikesest torust läbi. vahetasin igaks juhuks bensupumpa (vedeles riiulis) , aga heli ei lakanud. Täna podistas meie kontori parklas tühikäigul kellegi 940, mis sellist häält ei teinud.
Kas võib olla, et mingil põhjusel satub kusagilt kütusetorustikku õhk ?
Volvo 940 GL'92 2.3 - esimene omanik
ch on ka veits liiga kõrge nagu, viitab põlemata kütusele, ehk kuna o2 ka kõrge, siis kõtus ikkagi ei põle ära ja lendab sumpsist välja. samas CH väga suur ka pole, 100 peaks olema max väärtus, et veel ülevaatluselt läbi saab
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67
Peale õhumõõtja regulli õnnestus 10 besuliitriga läbida 70 km !
Seega kütusekulu vähenes u. 14 liitrini !
CO oli enne regulli 1,45 ja peale regulli - 1,0 . Kiirendus paranes märgatavalt.
Täna vahetan õli, keevitan sumpas augud kinni ja lähen veelkord mõõtma/reguleerima. Homme peaks ka Boshi andur kohale jõudma, lahked inimesed O.K. autokeskusest nõustusid FAE anduri tagasi võtma.
Samuti meenus, et eelmisel aastal sai sisselaskest eemaldatud kinnikiilunud termostaat ja õhuklapp sätitud nii, et õhku võetaks radiaatorivõre juurest, mitte ainult väljalaske kollektori juurest, nagu seda pekkis termostaadiga juhtub Loodan et peale selle taastpaigaldamist soojeneb mootor rutemini ja kütusekulu langeb veelgi. Avastain ka, et paisupaagi korgil pragu sees, e. jahutusvedelik pole survestatud. Ka selle vahetan lähipäevil ära.
Seega kütusekulu vähenes u. 14 liitrini !
CO oli enne regulli 1,45 ja peale regulli - 1,0 . Kiirendus paranes märgatavalt.
Täna vahetan õli, keevitan sumpas augud kinni ja lähen veelkord mõõtma/reguleerima. Homme peaks ka Boshi andur kohale jõudma, lahked inimesed O.K. autokeskusest nõustusid FAE anduri tagasi võtma.
Samuti meenus, et eelmisel aastal sai sisselaskest eemaldatud kinnikiilunud termostaat ja õhuklapp sätitud nii, et õhku võetaks radiaatorivõre juurest, mitte ainult väljalaske kollektori juurest, nagu seda pekkis termostaadiga juhtub Loodan et peale selle taastpaigaldamist soojeneb mootor rutemini ja kütusekulu langeb veelgi. Avastain ka, et paisupaagi korgil pragu sees, e. jahutusvedelik pole survestatud. Ka selle vahetan lähipäevil ära.
Volvo 940 GL'92 2.3 - esimene omanik
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist