ddig kirjutas:Mul tänaseks õige mitu kogemust, kus tugilaagri vahetamise järgselt on küll midagi muutunud aga tervikuna läinud asi hoopis hullemaks. Igasugust tsirkust sai tehtud ja palju raha tuulde loobitud kuni lõpuks selgus, et tegemist puhtalt paigaldusveaga. Ka praegu ühel autol all kardaan, mis käis peale tugilaagri (ja difripukside ja käigukasti padja ja mootori patjade) vahetust tasakaalustamises, aga tegelik põhjus oli algusest peale vale paigaldus.
Kuna kardaanvõlli otstes olevad liigendid tingivad oma ehitusest lähtuvalt vastassuunalise elliptilise liikumise, siis on kriitilise tähtsusega tugipunkti asukoht nii teljelisuse kui ka vahekauguste suhtes. Kui tugilaager paigaldada kardaanvõllile suvalisse asukohta või tugiplaat natuke tsentrist kõrvale on müra/vibratsioonid koheselt tajutavad. Remondimees ütleb sulle ikka, et tegi kõik õigesti
Jah, seda küll, olen ka lugenud foorumites, et äärmiselt oluline on kokku panna samamoodi, kuidas lahti võeti (muidugi juhul, kui see järjekord oli õige). Päris paljud teevad seda viga. Mõnele veab, ja läheb iseenesest õigesti. Aga paljud saavad veel hullema tulemuse, kui enne remonti, ja siis hakkavad erinevaid üleliigseid asju ette võtma, tasakaalustama (väga kallis asi) ja nii edasi. Mõistlik on enne kardaani lahti ühendamist näiteks joontega liigendite positsioonid ära märgistada, muidu hakkab jama pihta.
Tegelikult see 2.4TD sai ära lammutatud pea paar aastat tagasi ja nüüd ostsin 745 2.3 1989, kus jälle sama probleem - kardaan vibreerib kiirusel 40 km/h+ ja pidurdamisel on seda eriti tunda. Kiirendamisel mitte. Häält teeb ka vahest.
Vaatasime kanali peal üle, tundub, et kardaani paigutus vajab vahetust. Mõõtsime ära, saime 51mm.
Lappasin kõik kohalikud kataloogid üle - igal pool on laagri sisemõõduks 45mm. Mõtlesin, äkki keegi pani 240 või 940 kardaani sinna alla, aga kataloogides nende kardaanide läbimõõduks on jälle need samad 45mm. Googeldamine ka väga tulemusi ei andnud.
Ma ei saa üldse mitte midagi aru nüüd.