2. leht 3-st

Postitatud: 10 Jaan 2008, 13:25
Postitas JD7
mul oli kunagi 200 OD-ga manuaal, see küll OD vahetamiseks sidurid ei vajanud.
kohati esines küll ka nimetatud sümptomeid (tahtis käigukangi kerget liigutamist, piisas sõrmenipsust) ilmselt oli põhjuseks kehv kontakt ja pikem seismine. kui pidevalt sõitsin kadus probleem ajapikku
Kahjuks pole mul hiljem OD-ga masinaid olnud ja sel ajal olin suht roheline veel neis asjus, seetõttu ei tea senini kas OD-l ka mingit laadi blokeering on.
Mulle tundus, et teatud kiirusest allapoole lülitus OD lihtsalt välja (minu eksemplaril oli selleks 55 km/h)

Re: Overdrive ehk 5-s käik

Postitatud: 25 Apr 2019, 19:27
Postitas Valdis
Kui see 5-s käik ei lülitu kohe vaid kuskil 3500-4000rpm juures aga tuli läheb põlema, siis võivad ka samad põhjused olla?

940 5 käik

Postitatud: 25 Apr 2019, 22:20
Postitas Valdis
Tere!
Probleem nimelt overdrivega, enne ei vaheta käiku kui pöörded kuskil 3500-4000. Milles võib asi olla?

Re: Overdrive ehk 5-s käik

Postitatud: 26 Apr 2019, 09:39
Postitas Juhan
Olen ise sellise probleemiga kunagi maadelnud. Kõige tõenäolisemalt on Su overdrive kasti sees kaks kummitihendit läbi. Nuppu vajutades lastakse õli kahe metallkolvi juurde, need kolvid suruvad käigu sisse. Kui tihendid läbi on, lekib õli nii palju, et kolbide juures ei teki piisavalt rõhku käigu vahetamiseks. Kõrgetel pööretel pumpab aga OD sisendvõlli küljes olev (ehk auto kiirusest sõltuva tootlikkusega) pump piisavalt palju õli, et tihendite leket kompenseerida, ja käik läheb sisse. Juba korra rakendunud OD seeshoidmiseks on vaja vähem õlirõhku, seega jääb rakendunud käik üldiselt üsna muretult ka tööle.

Tihendid saab Alas-Kuulist või mõnest traktori varuosade poest uued, vahetuseks tuleb OD korpus lahti võtta. Netis on selleks juhendeid, kui otsid "Volvo M46 overdrive rebuild". Mul rakendub OD nüüd juba aastaid isegi tühikäigupööretel (ca 30 km/h).

Edit: Ja nagu eelkõnelejad 11 aastat tagasi kirjutasid - kontrolli esmalt õlitaset ka. Kasti käib ametlikult ATF tüüp F, mida meie maal raske saada on, mul loksub seal muretult Flexoilist hangitud D II.

Re: Overdrive ehk 5-s käik

Postitatud: 26 Apr 2019, 13:09
Postitas Valdis
Kui need tihendid läbi siis on tõenäoliselt kast ka õline?

Re: Overdrive ehk 5-s käik

Postitatud: 26 Apr 2019, 21:07
Postitas haimarlink
Ei ole, leke on käigukasti sisene.

Re: Overdrive ehk 5-s käik

Postitatud: 01 Mai 2019, 11:10
Postitas Valdis
Tere! Sai nüüd kast lahti võefud ja seal sees ajab nukk mingit pisikest kolbi ringi kus kaks väikest tihendit peal aga mul pole seal kumbagi. Kas asi võib tolles olla?

Re: Overdrive ehk 5-s käik

Postitatud: 06 Mai 2019, 22:48
Postitas Loff
See on OD õlipump. Kui seal peavad O-rõngad või mingid spets tihendid olema aga neid seal ei ole siis see pump survet ei toodagi, mis omakorda tähendabki seda, et 5. käik ei lõulitu õigel ajal.

Kasti jupid:

Pilt

Detail number 66 on pumba kolb ja seal on ka näha mingid tihendid, mida paraku eraldi välja pole toodud.

Pilt
Pilt

Re: Overdrive ehk 5-s käik

Postitatud: 12 Mai 2019, 12:08
Postitas Juhan
Joonis on kasulik, aitäh. Ma pidasin silmas kolbe nr 23, mille tihendid nr 22 vahetasin ära. Kolvid sain kätte, kui võtsin ära detailid nr 3 (kolvid lükkavad neid auto esiosa suunas, kui käik sisse lülitada) ja töö oli lihtne. Õlipumba osa ma lahti ei võtnud.

Re: Overdrive ehk 5-s käik

Postitatud: 16 Juul 2019, 16:38
Postitas Sax82
Juhan kirjutas:Joonis on kasulik, aitäh. Ma pidasin silmas kolbe nr 23, mille tihendid nr 22 vahetasin ära. Kolvid sain kätte, kui võtsin ära detailid nr 3 (kolvid lükkavad neid auto esiosa suunas, kui käik sisse lülitada) ja töö oli lihtne. Õlipumba osa ma lahti ei võtnud.


Kas kasti võtsite alt ära ning kust saada tihendid?

Re: Overdrive ehk 5-s käik

Postitatud: 17 Juul 2019, 10:19
Postitas Juhan
Kast tuleb võtta alt ära ja selle küljest OD eraldada ning vastavalt eelpooltoodud joonistele kolvid välja võtta. Sellega oli ka mingi veider nüanss, et pidi rakendatud tagurpidi käiguga järsult sidurdades mootori välja suretama, muidu jäävat mingi detail "lukku". Inglisekeelne Google otsing annab vajaliku info. Ma selle järgi tegin ja OD demonteerimisel midagi keerulist ei olnud.

Tihendeid soovitan küsida traktori varuosade poest või laagrite müügiga tegutsevatest asutustest - ma olen tavaliselt sealt vajaminevad tihendid mõõtude järgi leidnud.

Kui õigesti mäletan, siis ma päris sobivaid tihendeid ca 10 a tagasi Pärnus koha pealt ei leidnud (loe - ei osanud otsida), seega kerisin tihendi alla kolvis oleva soone sisse niiti, et pind suurema diameetriga oleks. Õige see tegevus ei ole, aga pea 100 000 km hiljem ei ole OD veel kuidagi märku andnud, et see remont halvasti tehtud oleks.

Re: Overdrive ehk 5-s käik

Postitatud: 09 Nov 2019, 13:52
Postitas Kodan1k
Endal on sarnane probleem, kuid veidi teistmoodi. Nimelt külma mootoriga töötab kõik ideaalselt, kuid kui mootor ja kast juba soojemaks sõita siis veel OD lülitub sisse kuid kui gaas maha lasta siis kukub pööre tühikäigule ning lõpuks OD'ga sõites hakkab väristama ja viskab käigu välja ning ennem sisse ei lähe kui auto on veidi seisnud või siis läheb sisse väga kõrgel pöördel, kuid halvasti ja mitte koguaeg.
Õli olen vahetanud (oli üsna must, sisse läks type-f) ning filtri ära pestnud, OD 12V solenoidi olen lahti võtnud ning O-rõngad vahetanud, relee igaks juhuks üle jootnud kuid midagi paremaks/halvemaks pole läinud.
Kas võib olla veel mõni probleem lisaks nendele metall kolvide tihenditele mis eelnevalt välja toodud, et ta tühikäigule kukub?

Re: Overdrive ehk 5-s käik

Postitatud: 10 Nov 2019, 17:08
Postitas haimarlink
Natuke kummalised tundemärgid küll, aga kui on külmalt hea, soojalt halb, siis võib kahtlustada ikkagi nende kolvitihendite vahelist leket. Ilmselt on see leke siis niivõrd minimaalne, soojenedes õli vedelam ja hakkab jama pihta.

Re: Overdrive ehk 5-s käik

Postitatud: 25 Dets 2019, 02:02
Postitas Kodan1k
Kuna endal otsustas sidur lahkuda ning enam ühegi käiguga kinni väga ei hoidnud, siis siduri vahetuse käigus otsustasin ka lahendada oma kummaliste tundemärkidega OD probleemi.
Sai siis käigukast pooleks võetud ning sealt avaneb kõigepealt selline vaatepilt kus on kohe näha kahte "piirajat" ja kahte kolbi. Kui kolvid välja võtsin siis oli kohe näha, et seal on probleem, o-rõngad olid täiesti plastikuks tõmmanud ja üldse kokku "kuivanud". Silindri seinad nägid küll kahtlased välja, kuid näpuga katsudes seal erilisi kulumisjälgi tunda ei olnud.
Pilt
Pilt
Pilt

Siin siis vana o-rõngas ja uus o-rõngas.
Pilt
Pilt
Lühidalt öeldes olen sõitnud nüüd pikemaid otsasid paar päeva ning kadusid kõik veidrused ja viies lülitub igas asendis pehmelt sisse, nii sooalt kui ka külmalt ja isegi tühikäigu pööretel. Uued o-rõngad läksid sisse sise diameetriga 22mm ning 5mm paksud.

Loff kirjutas:See on OD õlipump. Kui seal peavad O-rõngad või mingid spets tihendid olema aga neid seal ei ole siis see pump survet ei toodagi, mis omakorda tähendabki seda, et 5. käik ei lõulitu õigel ajal.

Ka minul ei olnud seal o-rõngaid, seega ma arvan et seal neid ei peagi käima, kui isegi originaal kataloogis neid eraldi välja pole toodud.

Re: Overdrive ehk 5-s käik

Postitatud: 13 Jaan 2020, 13:47
Postitas Loff
Kodan1k kirjutas:
Loff kirjutas:See on OD õlipump. Kui seal peavad O-rõngad või mingid spets tihendid olema aga neid seal ei ole siis see pump survet ei toodagi, mis omakorda tähendabki seda, et 5. käik ei lõulitu õigel ajal.

Ka minul ei olnud seal o-rõngaid, seega ma arvan et seal neid ei peagi käima, kui isegi originaal kataloogis neid eraldi välja pole toodud.


No minul olid need OD-d Type-J, võibolla Sul uuemad ja juba mingi edasiarendus. Minu variandil olid O-rõngad reaalselt ja olid ka diagrammil välja joonistatud.