1. leht 1-st

Küsimus mootorikohta

Postitatud: 08 Juul 2009, 15:24
Postitas AIVAR369
Tere. Vaja jälle targemate abi. Osadel B230K mootoritel on jagaja nukkvõlliotsas, aga osadel mootoriplokkiküljes. Küsimus selline kas nukkvõll on asendatav teisega või ei. Probleem selline, et auto jääb detoneerima ja arvan, et mootori ülemine osa on kulunud, kuna mootori käimisel on ka klapi lagin ja arvan, et klappide reguleerimine ei aita. (Minu omal jagaja nukki otsas aga teise varjandi täiskomplektne ülemineosa on olemas.)

Postitatud: 08 Juul 2009, 15:40
Postitas vanapeer
Nukkvõllil peab olema otsas risti soon, siis saad panna otsmisele jagajale.
Kas sul sissepritsemootorit pole võtta? Saaks kütikulu alla ja närve säästa.

Detoneerima jääb siis, kui küünlad paksult tahmased või liiga kuuma klassiga ja teine põhjus see, et väljasuretusklapp ei sulge peadüüsi.

Postitatud: 08 Juul 2009, 18:11
Postitas kaak
detonatsiooni tekkimine: ebaökonoomne põlemine-> tahm-> tahma hõõgumine-> detonatsioon.


uuri detanatsiooni tekkepõhjuseid mootoris- vale süüteaeg võib ka detanatsiooni tekitada kuna põlemine ei ole täielik(näiteks põleb kütus veel edasi isegi kui väljalaske klapp on juba uuesti suletud) tekib tahm mis ladestub plokikaane survekambrise ja kolvi peale. samuti tekib siis klapi klobin kui on näiteks liiga varajane või liiga hiline süüde.

kindlasti on sul küünlad tahmased(peaksid olema valged või helepruunid)
kontrolli oma jagaja üle- ehk on seal sees näiteks süsi ära kulunud või pinnad seest tahmased.

egas volvol nüüd need nukkvõllid ka päris saiast pole tehtud et kuluma hakkavad kohe. kuluvad muidugi siis kui ei ole tavaks õli valada mootorisse vms.


lugemist:

http://en.wikipedia.org/wiki/Detonation
http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating

ps- kõige ägedamat detonatsiooni tean diislitel, kus hõre mootor hakkab alt õli võtma (surve karteris ja surub kolvi vahelt kergelt õli sisse) siis õli hakkab põlema nagu diisel ja mootor järjest kogub pöördeid kuni käib üle võlli(ega ta siis õigel ajal ka nüüd ei pruugi plahvatada ja lammutab nii kepse, vänta, kolbi, klappe jms...

Postitatud: 09 Juul 2009, 02:21
Postitas ddig
http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_knocking on ehk antud juhul asjakohasem artikkel.

Postitatud: 09 Juul 2009, 19:39
Postitas AIVAR369
Küünlad hiljuti vahetatud, jagajakaan sai sügisel uus peale ja sissepritsemootorit ei ole. (Mul pealearetatud 2,0-se Ford Sierra karpa.) Kuna vennal Granada siis sain temakäest karpa. Sierral ja Granadal üks ja sama mootor. Granada peal töötas sama karpa laitmatult. Siis peab hakkama mootorist tahma välja ajama. Tänud kõigile.

Postitatud: 10 Juul 2009, 15:07
Postitas AIVAR369
Eile õhtul vaatasin küünlaid kõik ilusti puhtad ja valged. Eelmised mis maha võtsin olid kah ilusti puhtad kakao pruunid. (vahetasin sest ei teadnud kuna neid viimati vahetatud oldi.)

Postitatud: 10 Juul 2009, 15:30
Postitas vanapeer
No vähemalt karpa on normaalne. Ma arvan et mootor seest pole tahmane, kui küünlad kakaod. Järgmine põhjus wikidest?

Postitatud: 10 Juul 2009, 18:06
Postitas kollane
mul müüa pritsemootor 1500-

Postitatud: 10 Juul 2009, 19:33
Postitas kaak
võta klapikambri kaas maha ja saad üle vaadata endal need nuka ja klapivahed, igal nukal need vahed natukene erinevad aga peaksid jääma 0,15... 0,35 kanti kõik. samuti näed siis seda ka et kas on midagi väga hullult kulunud.
ettevaatlikult lahti tehes peaks isegi tihend jääma piisavalt terve et samaga tagasi panna.

Postitatud: 13 Juul 2009, 11:44
Postitas AIVAR369
Tänud kõigile vastajatele teen mida soovitasite. Pritsemootoripeale ei tahaks raha välja käia, kuigi kõik kiidavad neid. Tänan siiski pakkumast.

Re: Küsimus mootorikohta

Postitatud: 18 Sept 2010, 18:51
Postitas 2TEP60
Kas keegi viitsiks seletada,kuidas käib klappide regleerimine,tööriistad mida vaja jne.

Re: Küsimus mootorikohta

Postitatud: 18 Sept 2010, 19:02
Postitas Loff
2TEP60 kirjutas:Kas keegi viitsiks seletada,kuidas käib klappide regleerimine,tööriistad mida vaja jne.


Lehtkaliiber ja reguleerseibid!

Re: Küsimus mootorikohta

Postitatud: 10 Jaan 2011, 23:06
Postitas volvofriik
Väikesed kummirõngad kah,mis käivad klapitaldriku ja tõukuri alla.Kui need on surnud,lagiseb ka nii,mis kole.
See tuli küll hilja,ent ehk on mõnele tulevikus kasulik.