PRV diisli vastu.Ja mitte 6 vaid 5 silindrise.

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Kasutaja avatar
volvofriik
Kreisi postitaja
Postitusi: 362
Liitunud: 01 Juul 2006, 13:27

Re: PRV diisli vastu.Ja mitte 6 vaid 5 silindrise.

PostitusPostitas volvofriik » 08 Jaan 2011, 14:28

Sellega(süütega) mul probleeme polnud.Kui asi töötas,siis töötas täitsa kenasti.Diagnost kah midagi kummalist ei täheldanud.
Põhiprobleem ongi selle kone vastupidavus ja juppide saadavus.Vanale mootorile,millega mul Ambulance 240 varustatud on,saab ka rohkem pulki.Kuigi jah-igapäevaselt selle elukaga sõitmiseks peab lausa miljonär olema.17-20l/100 pole mingi küssa.Ja ettenähtud on neile mootoritele ju 98 bensiin.
Eks ma jah kõigepealt panengi rõhku sellesama B20 aretamise peale.Niikuinii sõidan masinaga vaid talveperioodil.Kevadest hilissügiseni ta niikuinii seisab.Siis pole nagu eriti vahet,mis seal kapoti all on.Maha müüma ka raiska ei hakka.

Kasutaja avatar
volvofriik
Kreisi postitaja
Postitusi: 362
Liitunud: 01 Juul 2006, 13:27

Re: PRV diisli vastu.Ja mitte 6 vaid 5 silindrise.

PostitusPostitas volvofriik » 08 Jaan 2011, 14:36

Todu kirjutas:Sory, et teemast vähe mööda, aga enda töökaaslasel oli sigar 100 2,5 TD R5 tavalise pumbaga. Mingi 300+ ja ei suitsend, ega võtnud eriti õli. Kiirendus ja kütusekulu normis (kaaluvahe!!!). Paari viimase aasta andmed mul puuduvad.

Vot sedasama mootorit silmas peangi kui diiseldamiseks läheb(kui uuesti tööree peale saan).Sellele istub kenasti otsa D24 sidurikoda,seega saab kasutusele võtta ka olemasoleva käigukasti jne.

Kasutaja avatar
volvofriik
Kreisi postitaja
Postitusi: 362
Liitunud: 01 Juul 2006, 13:27

Re: PRV diisli vastu.Ja mitte 6 vaid 5 silindrise.

PostitusPostitas volvofriik » 27 Jaan 2011, 22:44

volvofriik kirjutas:Sellega(süütega) mul probleeme polnud.Kui asi töötas,siis töötas täitsa kenasti.Diagnost kah midagi kummalist ei täheldanud.
Põhiprobleem ongi selle kone vastupidavus ja juppide saadavus.Vanale mootorile,millega mul Ambulance 240 varustatud on,saab ka rohkem pulki.Kuigi jah-igapäevaselt selle elukaga sõitmiseks peab lausa miljonär olema.17-20l/100 pole mingi küssa.Ja ettenähtud on neile mootoritele ju 98 bensiin.
Eks ma jah kõigepealt panengi rõhku sellesama B20 aretamise peale.Niikuinii sõidan masinaga vaid talveperioodil.Kevadest hilissügiseni ta niikuinii seisab.Siis pole nagu eriti vahet,mis seal kapoti all on.Maha müüma ka raiska ei hakka.


Midagi on üldse mäda.Sel juhul peaksid ju ka nukkvõllid erinevad olema aga ei ole.Gaasijaotus tomib ju täpselt samamoodi.

Kasutaja avatar
kaak
Jupp traati ja väljamaa näpitsad
Postitusi: 1007
Liitunud: 23 Jaan 2007, 16:39
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: PRV diisli vastu.Ja mitte 6 vaid 5 silindrise.

PostitusPostitas kaak » 28 Jaan 2011, 18:01

Ei pea olema teistsugused nukad...

Lihtsalt asi on selles, et odd firing (b28) mootoril on väntvõllil kepsud sama kinnituse küljes:
Pilt
tulemuseks on ebaühtlane käik mootoril (vasak ja parem "bank" ei ole ühel ajal üleval. lahendatakse seda probleemi mitmel versioonil... kas siis muudetakse bankide omavahelist nurka(-> R6 :) ), või siis tehakse nii, nagu on tehtud B280 mootoris)
Even firing v6, kepsu kinnitused üksteisest nihkes:
Pilt

Kasutatud materjal:
http://www.nwstp.com/tech/odd.htm
1800s T5
e36 T5

Kasutaja avatar
volvofriik
Kreisi postitaja
Postitusi: 362
Liitunud: 01 Juul 2006, 13:27

Re: PRV diisli vastu.Ja mitte 6 vaid 5 silindrise.

PostitusPostitas volvofriik » 28 Jaan 2011, 23:38

Hmmmmm! Kas siis 280 tehti nii ühes kui ka teises versioonis või oli mul mingi muu vänt sees?
Kepsud olid igatahes ühe kaela peal. Väntade erinevus seisnes lihtsalt kepsukaelte jämeduses.
Võllide mõõdistamised tegin ju kohe enne vahetuse üritamist ära.Kui seal oleks mingi jama olnud,poleks sellist lolli tööd ette võtnudki.Teine mootor oli juba siis kuuri all olemas. Ja mootor töötas vägagi ühtlaselt.

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4760
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: PRV diisli vastu.Ja mitte 6 vaid 5 silindrise.

PostitusPostitas ants » 29 Jaan 2011, 10:30

Kas ei oma tähtsust silindriridade vaheline nurk, 120kraadi vs 90kraadi?
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
kaak
Jupp traati ja väljamaa näpitsad
Postitusi: 1007
Liitunud: 23 Jaan 2007, 16:39
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: PRV diisli vastu.Ja mitte 6 vaid 5 silindrise.

PostitusPostitas kaak » 31 Jaan 2011, 09:28

Loomulikult omab(Ants, usun et mõtlesid 120 tagamõttes siis Boxer mootorit), neljataktiline 6 silindriline käib kõige paremini, kui toimub plahvatus iga 120 kraadi tagant. Kui aga on kasutuses näiteks vana PRV 90 kraadise "bank" vahelise nurgaga ja ODD firing väntvõll, siis ei ole võimalik saavutada ülalnimetatud tulemust(odd firing ja 90kraadine v6 on 90-150-90-150-90-150). Arvatavasti koostasid v6 mootorit sel ajal insenerid, kes lihtsalt varastasid v8 ploki ning tootmiseks vajaliku tehnika ja võtsid sealt 2 silindrit maha. Kui võtta 60 kraadiste "bank" nurgaga plokk, siis ODD firing vändaga ei saa samuti 120-120-... süütamist, vajalik on jällegi kepsude kinnituste nihutamine, kuna aga 60 kraadisel on vaja rohkem nihutada (60 kraadi), on kasutusel "lendav käsi" aka flying arm.

Kui tekib küsimus, et miks ei kasutata V6 mootoris sellist väntvõlli, nagu on R6 mootoris (peale igat kepsukohta on raamsaale kinnitus) siis vastu küsin kohe, et mida teha üleliigse aka raisatud ruumiga silindrite vahel (mõlemas bankis oleks minimaalselt 2 tühja kohta..)

Kasutatud materjal (flying arm)- loomulikult on seal ka palju muud head lugemist:
Lehekülg 41, joonis 1.77
[scribd=47852932]1749mbkutwc723b3ppke[/scribd]
Kuna lingid kipuvad aegamööda surema, tegin ka screenshoti:
Pilt
1800s T5
e36 T5

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4760
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: PRV diisli vastu.Ja mitte 6 vaid 5 silindrise.

PostitusPostitas ants » 31 Jaan 2011, 11:23

Boxer on 180kraadi ehk "flat" ja V on V...
http://en.wikipedia.org/wiki/V_engine
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
kaak
Jupp traati ja väljamaa näpitsad
Postitusi: 1007
Liitunud: 23 Jaan 2007, 16:39
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: PRV diisli vastu.Ja mitte 6 vaid 5 silindrise.

PostitusPostitas kaak » 31 Jaan 2011, 11:31

Minu viga et ei mõelnud :) poolring on ju 180 mitte 120.. hehe. aga sellegipoolest 120 kraadise nurgaga V6 pole eriti mõistlik lahendus, eriti oma laiusesse minemise pärast ja lisaks siis tekkiv vibratsioon, kui pole kasutuses lisamasse offsetis..

"The 120° layout also produces an engine which is too wide for most automobile engine compartments, so it is more often used in racing cars where the car is designed around the engine rather than vice-versa, and vibration is not as important. By comparison, the 180° flat-6 boxer engine is only moderately wider than the 120° V6, and unlike the V6 is a fully-balanced configuration with no vibration problems, so it is more commonly used in aircraft and in sports/luxury cars where space is not a constraint and smoothness is important."
1800s T5
e36 T5

supp
Foorumi veteran
Postitusi: 7286
Liitunud: 04 Nov 2006, 19:06
Asukoht: TALLINN

Re: PRV diisli vastu.Ja mitte 6 vaid 5 silindrise.

PostitusPostitas supp » 31 Jaan 2011, 11:40

lihtsalt vahemärkusena mainin et on ka 180 kraadist V mootorit, näiteks ferrai testarossal, boxeri ja v vahe 180 kraadisel oleneb vända konstruktsioonist
asümeetriline 240
"LY on libu" 343 cvt
pe..se räägin ainult NMT telefoniga kui levi on
"this is small step for man, but big step for volvo 343"
alfa on ka volvo

Kasutaja avatar
volvofriik
Kreisi postitaja
Postitusi: 362
Liitunud: 01 Juul 2006, 13:27

Re: PRV diisli vastu.Ja mitte 6 vaid 5 silindrise.

PostitusPostitas volvofriik » 31 Jaan 2011, 12:03

Ossa kui teaduslikuks läks! Tegelikult täitsa lahe,milleni üks mootoriraisa utiliseerimise plaan viia võib.Ma hakkan lähipäevil oma PeRVot aiste vahelt välja viskama.Minu sõiduvajaduse,mugavuse ja ka suht kroonilise rahahäda rahuldab Volvo originaalmootor kenasti ära.Ja niikuinii läheb see masin minu käest pensionile.Müüa pole lihtsalt mõtet.
Kuna hoiukoht on suhteliselt kasin,hakkan ilmselt seda V6-t üsna pea lammutama.Taastada ei plaani. Pulgasoovid privasse. :wink:
Miks nüüd jutt originaalmootorist-küsite.Aga sellepärast,et töö kõige lihtsam ja valutum,mootor kuuri all olemas ja kütusekulu vs jupi hind,räägib siiski bensuka kasuks(talved pole meil ka vennad).Lisaks on tegemist ikkagi Volvo toodanguga,mis minu käes eelnevatel masinatel on ainult kiidusõnu pälvinud.PRV ei saanud ühe masinagagi hakkama,see kone hakkab aga teenindama juba kolmandat masinat :D Muretu elu oleks asja nimi.

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4760
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: PRV diisli vastu.Ja mitte 6 vaid 5 silindrise.

PostitusPostitas ants » 31 Jaan 2011, 12:11

volvofriik kirjutas:Ossa kui teaduslikuks läks! Tegelikult täitsa lahe,milleni üks mootoriraisa utiliseerimise plaan viia võib.Ma hakkan lähipäevil oma PeRVot aiste vahelt välja viskama.Minu sõiduvajaduse,mugavuse ja ka suht kroonilise rahahäda rahuldab Volvo originaalmootor kenasti ära.Ja niikuinii läheb see masin minu käest pensionile.Müüa pole lihtsalt mõtet.
Kuna hoiukoht on suhteliselt kasin,hakkan ilmselt seda V6-t üsna pea lammutama.Taastada ei plaani. Pulgasoovid privasse. :wink:
Miks nüüd jutt originaalmootorist-küsite.Aga sellepärast,et töö kõige lihtsam ja valutum,mootor kuuri all olemas ja kütusekulu vs jupi hind,räägib siiski bensuka kasuks(talved pole meil ka vennad).Lisaks on tegemist ikkagi Volvo toodanguga,mis minu käes eelnevatel masinatel on ainult kiidusõnu pälvinud.PRV ei saanud ühe masinagagi hakkama,see kone hakkab aga teenindama juba kolmandat masinat :D Muretu elu oleks asja nimi.


Järelhüüdeks Sulle lugemist...
http://en.wikipedia.org/wiki/PRV_engine
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
volvofriik
Kreisi postitaja
Postitusi: 362
Liitunud: 01 Juul 2006, 13:27

Re: PRV diisli vastu.Ja mitte 6 vaid 5 silindrise.

PostitusPostitas volvofriik » 01 Veebr 2011, 09:32

Seda küll.Midagi pole öelda.ON huvitav ja hariv.Seega laske edasi! :P

Kasutaja avatar
volvofriik
Kreisi postitaja
Postitusi: 362
Liitunud: 01 Juul 2006, 13:27

Re: PRV diisli vastu.Ja mitte 6 vaid 5 silindrise.

PostitusPostitas volvofriik » 06 Veebr 2011, 18:48

Niiiiii.Minu masinal on PeRVo maas.Igaveseks.Kui kellelgi pulki vaja,andke teada! Kaua teda ei säilita.Metalli kokkuost tahab ka oma saada.Muidugi oleks kõigile valutum ja odavam olnud kui prantslased oleks selle otse sinna saatnud.
Peale läheb Volvo originaalkone.Jupidki-turbiin,hooratas ja sidurikoda jm.-olemas.Homme lajatan komplekti kokku.Ülehomme saan ehk juba peale.
Seega võib selle teema minugipoolest esialgu lukku lüüa.

Kasutaja avatar
volvofriik
Kreisi postitaja
Postitusi: 362
Liitunud: 01 Juul 2006, 13:27

Re: PRV diisli vastu.Ja mitte 6 vaid 5 silindrise.

PostitusPostitas volvofriik » 06 Veebr 2011, 18:58

ants kirjutas:
volvofriik kirjutas:Ossa kui teaduslikuks läks! Tegelikult täitsa lahe,milleni üks mootoriraisa utiliseerimise plaan viia võib.Ma hakkan lähipäevil oma PeRVot aiste vahelt välja viskama.Minu sõiduvajaduse,mugavuse ja ka suht kroonilise rahahäda rahuldab Volvo originaalmootor kenasti ära.Ja niikuinii läheb see masin minu käest pensionile.Müüa pole lihtsalt mõtet.
Kuna hoiukoht on suhteliselt kasin,hakkan ilmselt seda V6-t üsna pea lammutama.Taastada ei plaani. Pulgasoovid privasse. :wink:
Miks nüüd jutt originaalmootorist-küsite.Aga sellepärast,et töö kõige lihtsam ja valutum,mootor kuuri all olemas ja kütusekulu vs jupi hind,räägib siiski bensuka kasuks(talved pole meil ka vennad).Lisaks on tegemist ikkagi Volvo toodanguga,mis minu käes eelnevatel masinatel on ainult kiidusõnu pälvinud.PRV ei saanud ühe masinagagi hakkama,see kone hakkab aga teenindama juba kolmandat masinat :D Muretu elu oleks asja nimi.


Järelhüüdeks Sulle lugemist...
http://en.wikipedia.org/wiki/PRV_engine


Piisavalt informatiivset lugemist selle saasta kohta. Samas veidral kombel Prantsuse masinate peal tundub see kone kestvat.Volvole ei taha ta kuidagi sobida.Milles asi huvitav?


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist