PRV diisli vastu.Ja mitte 6 vaid 5 silindrise.

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Kasutaja avatar
volvofriik
Kreisi postitaja
Postitusi: 362
Liitunud: 01 Juul 2006, 13:27

Re: PRV diisli vastu.Ja mitte 6 vaid 5 silindrise.

PostitusPostitas volvofriik » 02 Dets 2010, 12:15

Vot selle koha pealt olen suht loll.Viimane audi,millega tegelesin oli 100 aastast mingi 88 ja 2,2 bensukas.Ja sellest ajast on-oi kui- palju vett merre voolanud.
Samas mingi loogika ütleb,et selline,mis AUDI`l pikisuunas asetseb,peaks paremini klappima.
Täna sain just ühele oma kirjale tagasisidet,et AUDI dislad pidid kõik erinevad olema.Samas siia pandud linkidelt näeb ju,et LT 6sil. mootori jupid aretatakse kenasti-väikese nikerdamise kaasabil-5 silindrise külge.
Nähtu andis tegelikult üksjagu julgust.Volly 760 aastast 88 on praktiliselt 900 kerega.

PS! R6 mootorist audi peal ei ole ma midagi rääkinud. 5sil. teisendist aga küll.Niipalju on asi endale juba selgeks saanud.

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: PRV diisli vastu.Ja mitte 6 vaid 5 silindrise.

PostitusPostitas kirsipuu » 02 Dets 2010, 15:55

Põhimõtteliselt pead tegema sellest D24
SelleTDI
Otsid ühe komplektse 700/900 TDic mootori koos käigukasti ja kardaaniga
Lõikad karterist ja sisselaskest ühe silindri maha.
Teed mootori käpad ümber.
Paned salongi pedaali juurde asendi anduri
Leiad koha küünalde relee jaoks
Paigaldad elektrilise ventilaatori

Keerad võtit, sõidad veidi ja vannud et R5 ei tee nii head häält kui R6.
D24TDic - 90 kilowatts (122 PS; 121 bhp) @ 4,800 rpm; 235 newton metres (173 ft·lbf) @ 2,400 rpm
D5252T - 103 kilowatts (140 PS; 138 bhp); 290 newton metres (214 ft·lbf) @ 1,900 rpm
Jõu vahe saab turboga kompenseerida.
Lisaks hoiad ühe mootori ostmise pealt kokku
Ja ülevaatusega ei ole mingeid probleeme.
Vähem ehitamist ning vähem jama varuosadega.

Volvo D5
See on omaette teema...

Kasutaja avatar
amazon86
Foorumi veteran
Postitusi: 1481
Liitunud: 05 Veebr 2007, 21:51
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Kontakt:

Re: PRV diisli vastu.Ja mitte 6 vaid 5 silindrise.

PostitusPostitas amazon86 » 03 Dets 2010, 01:02

Vanade volksu mootorite kohta lugemist, versioone on palju.
http://www.4crawler.com/Diesel/SAE/vwtdsae.shtml
Teema on vähe segaseks läinud, ei tea enam millest jutt.
Millist mootorit siis peale aretada tahad?
Kas:
D20 2,0 liitrit 5 silindriline
D24 2,4 liitrit 6 silindriline
D5252T (audi AEL) 2,5 liitrit 5 silindriline, elektrooniline juhtimine, otsepritse.
Ise valiks viimase, ikkagi uuem ja kui jõudu vähe, siis saab sealt Nm väga palju kätte.
http://forums.swedespeed.com/showthread.php?125085
Powered by Volvo
S60 02 2,4 D5 174 kw 546 Nm @ ratas
V60 14 2,0 D4
V70 08 2,4 D5 AWD 153 kw 492 Nm @ ratas
Volvode diagnostika VIDA/VOL-FCR.

Kasutaja avatar
volvofriik
Kreisi postitaja
Postitusi: 362
Liitunud: 01 Juul 2006, 13:27

Re: PRV diisli vastu.Ja mitte 6 vaid 5 silindrise.

PostitusPostitas volvofriik » 03 Dets 2010, 09:25

Sihin nagu sellist:
Diisel 2,4 (88-91a.)
Mootori tüüp: L5
Mootori maht, kuup cm: 2370
Võimsus, kW: 61kW (83HP)
Max.võimsus, hj/p/min: 82 / 4400
Pöördemoment, Nm/p/min: 164 / 2400
Ülelaadimine: Puudub
Kütusekulu segatsüklis kokku, l/100 km: 7.1
Seda konet kiidetakse vastupidavuse eest.Sellel pole mõttetut elektroonikat.Ühesõnaga lihtne nagu luud ja pidi laskma ennast ka turbotada.
PS! 5 silindrise hääl meeldib mulle isiklikult rohkem.Ja 6 silindrise kehva olemuse tegi mulle aastaid tagasi naabrimees selgeks.Sellel oli 700 Volly iga natukese aja tagant mootori tõttu "ooteajal".

Kasutaja avatar
amazon86
Foorumi veteran
Postitusi: 1481
Liitunud: 05 Veebr 2007, 21:51
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Kontakt:

Re: PRV diisli vastu.Ja mitte 6 vaid 5 silindrise.

PostitusPostitas amazon86 » 03 Dets 2010, 11:24

Huvitav valik, Transporteri mootor, vist olnud ka Audi 100 peal.
Powered by Volvo
S60 02 2,4 D5 174 kw 546 Nm @ ratas
V60 14 2,0 D4
V70 08 2,4 D5 AWD 153 kw 492 Nm @ ratas
Volvode diagnostika VIDA/VOL-FCR.

Kasutaja avatar
volvofriik
Kreisi postitaja
Postitusi: 362
Liitunud: 01 Juul 2006, 13:27

Re: PRV diisli vastu.Ja mitte 6 vaid 5 silindrise.

PostitusPostitas volvofriik » 03 Dets 2010, 13:20

Täpselt.Ja senise info järgi pidi see päris kenasti Volvol kasutusel olnud seadmetega kokku klappima.Ja selle eluka töökindlust Audi omanikud kiidavad.Ja esmatähtis ongi mulle just töö- ning lollikindlus.Kiirused ja kiirendused on teisejärgulised asjad,sest autoga sõidan praktiliselt lume tulekust selle minekuni.Ülejäänud aja olen 2 rattalise seljas.See hoiab kütuseparunite nuumamise koha pealt südametunnistuse puhta. :D

Kasutaja avatar
volvofriik
Kreisi postitaja
Postitusi: 362
Liitunud: 01 Juul 2006, 13:27

Re: PRV diisli vastu.Ja mitte 6 vaid 5 silindrise.

PostitusPostitas volvofriik » 03 Dets 2010, 13:22

Võibolla kui masina ökomaks saan,hakkan seda ka suvel liigutama.

Kasutaja avatar
kaak
Jupp traati ja väljamaa näpitsad
Postitusi: 1005
Liitunud: 23 Jaan 2007, 16:39
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: PRV diisli vastu.Ja mitte 6 vaid 5 silindrise.

PostitusPostitas kaak » 02 Jaan 2011, 22:32

volvofriik kirjutas:Sihin nagu sellist:
Diisel 2,4 (88-91a.)
Mootori tüüp: L5
Mootori maht, kuup cm: 2370
Võimsus, kW: 61kW (83HP)
Max.võimsus, hj/p/min: 82 / 4400
Pöördemoment, Nm/p/min: 164 / 2400
Ülelaadimine: Puudub
Kütusekulu segatsüklis kokku, l/100 km: 7.1
Seda konet kiidetakse vastupidavuse eest.Sellel pole mõttetut elektroonikat.Ühesõnaga lihtne nagu luud ja pidi laskma ennast ka turbotada.
PS! 5 silindrise hääl meeldib mulle isiklikult rohkem.Ja 6 silindrise kehva olemuse tegi mulle aastaid tagasi naabrimees selgeks.Sellel oli 700 Volly iga natukese aja tagant mootori tõttu "ooteajal".


Mida see naabrimees siis sulle rääkis nende R6 mootorite kohta, kui küsida võib.
Kas sellel sinu valitud 61kw 5 silindrilisel pole liiga vähe jõudu et kogu seda tegemist ette võtta?
Oleks siis et sa mõne elektroonilise pritse diislit sihiksid...
1800s T5
e36 T5

Kasutaja avatar
volvofriik
Kreisi postitaja
Postitusi: 362
Liitunud: 01 Juul 2006, 13:27

Re: PRV diisli vastu.Ja mitte 6 vaid 5 silindrise.

PostitusPostitas volvofriik » 03 Jaan 2011, 17:26

Naabrimees mitte ei rääkinud vaid tüütas mu täiega ära oma mootoriga.Alla 300 tonni sõtnud mootor oli nagu ilma jahutusvedeliku ja õhufiltrita töötanud.Sai pandud aiste vahele lõpuks teine mootor.Kap,remonditud.See pani samuti pillid kotti peale 100 tuhande läbimist.Lõpplahenduseks oli 2,3 originaal bensukas,millega see masin vist siiani sõidus on.
Mul ei ole olulised hobujõud vaid vastupidavus.Praegu olen näiteks jälle ajutiselt jalamees kuna prantslaste üllitis,mida Vollyle aiste vahele vägistati,pani järjekordselt saba.Kaanetihendid ei pea.

Kasutaja avatar
kaak
Jupp traati ja väljamaa näpitsad
Postitusi: 1005
Liitunud: 23 Jaan 2007, 16:39
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: PRV diisli vastu.Ja mitte 6 vaid 5 silindrise.

PostitusPostitas kaak » 03 Jaan 2011, 18:29

volvofriik kirjutas:Naabrimees mitte ei rääkinud vaid tüütas mu täiega ära oma mootoriga.Alla 300 tonni sõtnud mootor oli nagu ilma jahutusvedeliku ja õhufiltrita töötanud.Sai pandud aiste vahele lõpuks teine mootor.Kap,remonditud.See pani samuti pillid kotti peale 100 tuhande läbimist.Lõpplahenduseks oli 2,3 originaal bensukas,millega see masin vist siiani sõidus on.
Mul ei ole olulised hobujõud vaid vastupidavus.Praegu olen näiteks jälle ajutiselt jalamees kuna prantslaste üllitis,mida Vollyle aiste vahele vägistati,pani järjekordselt saba.Kaanetihendid ei pea.


Sinu praegune probleem pole mitte kaanetihendites vaid selles, et Silindri hülsside alla käivad seibid on ära mädanenud. Võibolla sa pole minu teemast leidnud vastavat kohta üles, kus ma turbotasin vabalthingavat PRV plokki ja tõstsin silindrite hülsside all olevate seibide paksust...
Pilt
kui ma õigesti mäletan, siis originalis pidi hülss olema 0,1mm üle alumiiniumi tasapinnast.. mina tõstsin ta vist 0,3mm üle... see selleks.

Aga sinu naabrimehe asja juurde.. võibolla see, mida tema nimetas "Kapitaalseks Remondiks" piirdus klappide sooveldamise ja mõningate tihendite vahetusega. Olen ise ühe R6 90kw "Kapitaalremontinud" mis sisaldas:
Puurimine, suuremad kolvid, kõik saaled uued, kaaneremont(uued klapipuksid, klapipesade freesimine+sooveldus, sirgeks lihvimine)+ veel manti mida enam ei mäletagi. usun et tollel mootoril on ees veel tulevased 300++k praegusele 450k lisaks.
1800s T5
e36 T5

Todu
Foorumlane
Postitusi: 38
Liitunud: 04 Mär 2008, 19:50

Re: PRV diisli vastu.Ja mitte 6 vaid 5 silindrise.

PostitusPostitas Todu » 04 Jaan 2011, 18:29

Sory, et teemast vähe mööda, aga enda töökaaslasel oli sigar 100 2,5 TD R5 tavalise pumbaga. Mingi 300+ ja ei suitsend, ega võtnud eriti õli. Kiirendus ja kütusekulu normis (kaaluvahe!!!). Paari viimase aasta andmed mul puuduvad.

Kasutaja avatar
volvofriik
Kreisi postitaja
Postitusi: 362
Liitunud: 01 Juul 2006, 13:27

Re: PRV diisli vastu.Ja mitte 6 vaid 5 silindrise.

PostitusPostitas volvofriik » 05 Jaan 2011, 00:22

Väidetavalt oli tehtud.Algul olid kõik parameetrid normis kah.
Hiljem lahti kakkudes küll ei uskunud.See nägi välja täpselt nagu eelmine ront.Hülssidel olid üleval korralikud "kraed" Ja kaanetihendeid ning kaasi ei tahtnud see asi kah sugugi pidada.Mina seda mootorit lõpuks ei näppinudki.Masinal tegin vaid konevahetuse. Mul endalgi seisab praegu(plaanin peagi sõitma panna) Volvo,mille läbisõit on üle 600 tonni ilma näppimiseta.Kone on B21.Millegipärast osad mootorid on tehtud kestma,teised aga mitte.Mu esimesel 142 Volvol ilutses odokal kah 400 kopikatega. Ja ka selle mootori(B20) kohta polnud mul ühtegi nurinat.Prantslane on aga totaalselt ära tüüdanud.
Silindri alusseibid on vahetatud.Mootor(B280F) sõidab nagu vist mainisin,B28 sisuga(väntvõll+kolvigrupp) B280F jupid on lihtsalt tootmisest maas. Saalede otsimine lõppes mootori aretamisega.Ja nii ehk teisiti kaob see kone aiste vahelt.Ma lihtsalt ei usalda teda enam ja ei viitsi joota kah.Olgu siis asenduseks mingi diisel või Volvo originaalbensukas.

Kasutaja avatar
bronec
Das Boost
Postitusi: 1775
Liitunud: 16 Veebr 2006, 13:51
Kontakt:

Re: PRV diisli vastu.Ja mitte 6 vaid 5 silindrise.

PostitusPostitas bronec » 07 Jaan 2011, 09:08

Usun, et B230F on odav ja lollikindel lahendus su probleemile.
DIM, CEM, ICM, CCM, ABS, ECM ja teiste moodulite remont. CEM kloonimine, seadistamine ja taastamine(virgin). HU seeria makkide remont, SC-802/805 kood. Keelevahetus.

Kasutaja avatar
volvofriik
Kreisi postitaja
Postitusi: 362
Liitunud: 01 Juul 2006, 13:27

Re: PRV diisli vastu.Ja mitte 6 vaid 5 silindrise.

PostitusPostitas volvofriik » 07 Jaan 2011, 10:37

Jah. Ka sellele mõtlesin kui see mootoriraisk mul esimest korda saba pani.Paraku aga on sellega probleem.Ei ole enam kuskilt komplekst kola võtta.Selleks aretustööks on vaja ju aju,juhtmestik,torud,viled jne.Viimasel ajal muidugi pole eriti otsinud ka.Aga siis kui teema aktuaalne oli,polnud küll midagi saada.Romulates olin juba lausa sõber.
Tegelikult on mul siiani alles vana B20 mootor.Seisab niisama.Üle puuritud, sportnukaga ja puha.200 seeria Volvot liigutas küll väga kenasti.Mõtlesin,et prooviks hoopis seda peale.760 ju 200-st kergem(vähemalt paberite järgi).Kui muud ei saa,siis nalja ikka.Igati lahe on vaadata nägusid kui kapoti lahti teed.
Tegelikult see mootor pole eriti naljakas.320 Bemmile tegin temaga ärtust ära.
Ah eks ma vaata.Ressursid on vägagi piiratud.Töötu elu ja juhuotsi on nagu on.

Kasutaja avatar
kaak
Jupp traati ja väljamaa näpitsad
Postitusi: 1005
Liitunud: 23 Jaan 2007, 16:39
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: PRV diisli vastu.Ja mitte 6 vaid 5 silindrise.

PostitusPostitas kaak » 07 Jaan 2011, 22:10

Sul on b280 ploki sees b28 vänt.. see tähendab et sul on odd firing väntvõll seal sees. kui kasutad even firingu aju(b280) siis pooltel silindritel on valel hetkel süütamine.

Wikisse: Odd and even firing


B230F mootoreid vedeleb küll nüüd igalpool (või siis vähemalt minuarust). Projektimehena meeldiks sulle kindlasti ka programmeeritav ECU.
Aga kuna ressurssidega on nukrasti, siis tasub ju tõesti võtta kuurialt tööriistakast ja b20 peale installida!
1800s T5
e36 T5


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline