740 esiosa jupid ja manuaaliks ehitus

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

v760

740 esiosa jupid ja manuaaliks ehitus

PostitusPostitas v760 » 16 Sept 2005, 22:42

Päris kindlasti on hooratas ja väntvõll eraldi tasakaalustatud,seega ka igal ajal vahetatavad.

Kasutaja avatar
JaanKaer
Foorumi veteran
Postitusi: 1321
Liitunud: 21 Sept 2005, 14:17
Asukoht: Patika
Kontakt:

PostitusPostitas JaanKaer » 28 Sept 2005, 08:03

Esimest iluvõre veel ehk leiad kusagilt, siis esitulede saamine 90ndate 700sele on juba probleemsem. Soovitan otsida näiteks Laagris asuvast Väiksest Autolammutustöökojast (kohe linna piiril Pärnu mnt ääres, linnast välja sõites jääb vasakut kätt) või siis Järve Autolammutusest, mis asetseb samas majas, milles Info-Autogi ent pikliku kompleksi otsas. Jutt sellest, et manuaali ja automaadi kütusekuludes on vahe sees on tõene. Juba tehasgi näitab seda ning tunnistab vahet uutel(!) väljalastud masinatel 1,5 liitrit suuremaks automaatkastil. Teine on sõit - kes meist ikka trammiga ja/või trolliga on soovinud sõita, olles ise roolis? Sõidumõnu alla pigem klassifitseeriksin ise käikude vahetuse. Talvel, pean siinkohal silmas Eesti lahtilükkamata ja lumest rookimata teid-tänavaid, on see ise käikude vahetamine palju kasulikum ja efektiivsem. Toogem siinkohal ka ära tõiga, et kui peaks juhtuma midagi mootori töös sedavõrd, et masin tuleb maantee äärde seisata ning hilisemal vaatlusel selgub, et ka teelt ta omal jõul enam ära ei liigu, proovige näiteks ta kellegile sleppi võtta. Seda soovitan soojalt just automaatkastiga kulgejaile. Iva seisneb selles, et automaatkäigukasiga masinat ei ole võimalik enne pukseerida, kui käigukast on mootori küljest füüsiliselt lahutatud. Samas manuaalkasti omanik võik vabalt end iga mööduva ja peatunud liikuri taha sleppi sättida.

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 28 Sept 2005, 08:13

Pukseerin ikka küll oma automaati. N sisse ja 30km/h kuni 30 km.
(http://apps.volvocars.us/ownersdocs/1988/1988_240/88240_02.htm#pg46)
:unibrow:

Kasutaja avatar
JaanKaer
Foorumi veteran
Postitusi: 1321
Liitunud: 21 Sept 2005, 14:17
Asukoht: Patika
Kontakt:

PostitusPostitas JaanKaer » 28 Sept 2005, 08:17

Manuaali pukseerimine kulgeb samas valutult. Kuivõrd tuleb vaid puksiiri küttepaaki vaid aeg-ajalt täita... ja seda mitte 30 kilomeetri tagant. Kiiruspiirangust jällegi nii palju, et manuaal saab sedapuhku sõita kuni 50 km/h vastavalt LE-le.

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 28 Sept 2005, 08:34

Minu meelest see on väike vahe, kuigi odavam on sõbrale või heale aitajale bensuraha maksta, kui autoabile kordi rohkem. Kuid pukseeriminsega võib kaasneda ka näiteks tühi aku, pimedus, vihm ja ühe käega kojamehe mängimine. Loodan, et rohkem ei pea proovima.
***
Kuid millest tuleb automaadi suurem kütusekulu? Miks nii konstrueeritakse, et ülekandearvud on teised, käike vähem -> pöörded kõrgemad.
:unibrow:

Kasutaja avatar
JaanKaer
Foorumi veteran
Postitusi: 1321
Liitunud: 21 Sept 2005, 14:17
Asukoht: Patika
Kontakt:

PostitusPostitas JaanKaer » 28 Sept 2005, 19:33

Väide - kõik mis liigub, kulub - on tõene. Sama toimub ka käigukastis, mille tulemusena määrdeaine mustub. Mida mustem see on, seda enam vajab ta vahetust, et hoida liikuvosad korralikult käiguhoos. Võtkem siinkohal arvesse, et käigukastiõli vahetusest korralik juht ei pääse üle ega ümber. Pean siinkohal silmas inimest, et hooliv juht. Nüüd aga siirdugem määrete maailma. Manuaalkäigukast mahutab liiter poolteist käigukastiõli. Automaatkäigukast?

Ehk oskab kodanik "vanapeer" sellele vastata.

Kasutaja avatar
aibast
Volvo Club liige
Postitusi: 4194
Liitunud: 17 Juun 2005, 23:05
Asukoht: planeet Maa
Kontakt:

PostitusPostitas aibast » 28 Sept 2005, 19:38

Volvo M46+OD mahutab 2,3 liitrui :P Ning kui seda on vähe siis näiteks OD lihtsalt ei tööta. Ning jah, käigukasti õli peaks ikka vähemalt iga 40 000 tagant vahetama. See on vähemalt. Ise vahetan iga teise moto õlivahetuse ajal. See ju imelihtne kui sul õlisüstal olemas. Vana väja ja uus sisse. A La. 10 mintsa töö.
1987 Volvo Nilsson 740 "Tupsu"
2001 Volvo V70XC 2.4T

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 29 Sept 2005, 08:56

Jaa. 7,4 liiterit, Automatic Transmission Fluid type Dexron II D, välp 32,000 km. Kas see number tõstab punast lipukest masina ostmisel?
:unibrow:

v760

740 esiosa jupid ja manuaaliks ehitus

PostitusPostitas v760 » 29 Sept 2005, 22:53

7,4 liitrit mahutab ta küll,aga vahetusse läheb sellest iga kord vaid 3,9

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 30 Sept 2005, 10:17

Seda siis sel juhul, kui alt kaane lissalt lahti lased? Korrektne on ikka volla radikast lahti ja tühjaks jooksutada.
:unibrow:

Kasutaja avatar
totu
Kõva postitaja
Postitusi: 296
Liitunud: 19 Juun 2005, 10:01
Asukoht: Harjumaa

PostitusPostitas totu » 30 Sept 2005, 21:44

Käis siit paar küsimust läbi:
automaadi kütusekulu on suurem hüdrotransformaatori ja kasti pumba tööks kuluva lisaenergia pärast. Ülekandearvud ei puutu asjasse. Uuemad kastid blokeerivad hüdrotransformaatorit ka madalamatel käikudel, seetõttu ka ökonoomsemad.
Õlivahetusel ei tule hüdrotransformaatorist vana õli välja (lõpuni on see võimalik ainult seadme lahtilõikamisega, tööstusmasinatel olen kohanud ka korki), radikasse jääv kogus on täiesti ebaoluline.
Järelvedamiseks ei ole mõtet autot osta ja kui siiski, käib tagaveolistel kardaan kergelt silla küljest lahti.

Kasutaja avatar
JaanKaer
Foorumi veteran
Postitusi: 1321
Liitunud: 21 Sept 2005, 14:17
Asukoht: Patika
Kontakt:

PostitusPostitas JaanKaer » 01 Okt 2005, 08:06

Antud hetkel käis jutt rohkem siiski mugavuse ja ka praktilisuse koha pealt. Fakt kui selline, et automaatkast ei sobi Eesti kliimasse, juhul kui seda vaid suvel ei kasutata. Auto järel lohistamise peale tuleb mõelda igal hetkel, sest kunagi ei või me teada, millise killu saatus meile jälle ette viskab, et säärast tegu oleks vaja hakata teostama. Mugavus seisneb siin järgmine - automaatkastiga juht, ronib end mustaks tehes auto alla kardaani järgi laskma, manuaalkastiga mees seda ei tee. Kahe aasta takka kulutab automaatkastis olevat õli vahetades omanik kolm korda rohkem raha, kui manuaalkasti omav juht. Seda kas ka erinevate käigukastide õlid teineteisest nii rahaliselt kui ka koostiselt erinevad, mul andmed puuduvad. Info-Autos maksab liiter manuaalkasti õli (M46-le) 135.59 kohalikku rahaühikut. Kui ma peaksin 7,3 liitrit seda üleaasta pumpama oma auto käigukasti ja iga aasta 5 liitrit mootoriõli hinnaga 'a 100 krooni, tuleb see lõppkokkuvõttes päris kallis ettevõtmine. Samuti ei ole ma kuulnud heakskiitvaid jutte mehaanikutelt automaatkasti enamast vastupidavusest võrreldes manuaalkastiga. On ju viimane võrreldes konkurendiga lollikindlam.

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 02 Okt 2005, 16:46

Noh mis nüüd siis saab.
Sõidan oma mugava ja praktilise automaadiga edasi ja naudin sõprade kiitusi, kes proovisõitu teinud. Kui õlivahetuseks raha napib, siis kammiraha panka vean. Või suitsu. Või ei pane üldse hinnavahet tähele. Misiganes.
:unibrow:

Kasutaja avatar
kalacompany
Volvo Club liige
Postitusi: 589
Liitunud: 17 Juun 2005, 06:45
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas kalacompany » 02 Okt 2005, 21:33

Ei ole mina arusaanud ,et see automaat nüüd halb on. Ja eestikliimas :shock:
Mis see kliima siia puutub :roll:
Ja kütusekulu tallinna linnas ummikutes on automaadiga kindlasti väiksem kui manuaaliga nõksutamine :)
mul ei ole volvot ! mul on head sõbrad kellel on volvo !

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 04 Okt 2005, 02:03

Oot-oot totu. Kui käike ikka vähem on, siis käiguvahed pikemad ja vahetamise hetkel on pöörded suuremad, mis ka teatavasti suuremat kütusekulu tekitavad. Või mis arvad
:unibrow:


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist