200-se vahepuka laager.

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4963
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: 200-se vahepuka laager.

PostitusPostitas Loff » 16 Veebr 2010, 11:42

Teemaalgatajal on ju diisel, mis pakute seda bensuka koda.

indrek kirjutas: Autoks siis 91a 245 2,4d ja palju sellise jamaga sõita võib .



kirsipuu kirjutas:
-kj- kirjutas:Tean, lihtsalt pakkusin seda, müügi teemades midagi müüa ei saa ju :D
Koda on ka olemas 230F bensuka küljes.

](*,) Nagu enne juba ütlesin- diisli koda on teise poldiaugu mustriga...
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

indrek
Foorumlane
Postitusi: 28
Liitunud: 16 Veebr 2009, 11:10
Asukoht: Pärnu/Muhu

Re: 200-se vahepuka laager.

PostitusPostitas indrek » 16 Veebr 2010, 17:48

Doonoriks B230F . Kuna täna selline kena ilm , siis kasutasin kohe juhust ja sikutasin doonori alt käigukasti maha . Enda jaol M47 ja sama ka doonoril sellega seoses äkki oleks lihtsam ka doonori alt kardaan panna või on ilma kummi leevendita kardaan õigem panna ? Oskab ehk keegi sellekohta miskit kosta ? Nüüd peab kuskile kanali peale enda jau saama siis ehk tiba lihtsam kasti vahetada . Pool päeva lumehanges võttis kondid päris kangeks :D

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: 200-se vahepuka laager.

PostitusPostitas vanapeer » 16 Veebr 2010, 18:40

Kardaani tagumine osa on kõigil sama pikkusega, seega esimest kardaani osa võid rahulikult vahetada.
Mina olen kummileevendi poolt. Rallitajatel küll läheb see ribadeks, kuid tal on ikka väike summutamise mõte, seega halba ta ei tee.
:unibrow:

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: 200-se vahepuka laager.

PostitusPostitas kirsipuu » 17 Veebr 2010, 00:10

indrek kirjutas:Doonoriks B230F . Kuna täna selline kena ilm , siis kasutasin kohe juhust ja sikutasin doonori alt käigukasti maha . Enda jaol M47 ja sama ka doonoril sellega seoses äkki oleks lihtsam ka doonori alt kardaan panna või on ilma kummi leevendita kardaan õigem panna ? Oskab ehk keegi sellekohta miskit kosta ? Nüüd peab kuskile kanali peale enda jau saama siis ehk tiba lihtsam kasti vahetada . Pool päeva lumehanges võttis kondid päris kangeks :D


Sellel on ilmselt põhjus miks diislitel kummileevendit ei kasutatud...
Kui doonori all M47 siis pole vaja kardaane vahetada.
Mõlemad käigukastid alt ära ja need kojad ümber lüüa.
Võibolla pead tööriistapoest väikese tõmmitsa tooma, et see puks sealt võlli otsast kätte saada või treiali käest uue tellima. Veidi kahtlen et seda varuosana pakutakse, aga samas pole ka võimatu. Tõmmits peaks midagi sellist olema, ainult et väiksem.
Keegi VADISe omanik võiks OEM koodi panna.
Võimalik oleks ka terve sisendvõll vana kasti küljest võtta aga seda ma ei soovitaks sest see eelmise käigukastiga kokku töötanud ja võib ulguma hakata.
Poest võibolla mõistlik uus tagumine simmerling kah võtta, sest see kipub jooksma hakkama.
ATF'ist ja liimtihendist ei pääse samuti.
Ja kui kardaani alt ära ning pooleks võtad siis pane ikka märkide järgi kokku(värvitäpp ja nooled peal)
Igaks juhuks pead vist mootorile karteri alla mingi toe panema et nukvõlli ja pumba tagumisi rullikuid ära ei äästaks.
Pool päeva tubli müttamist on garanteeritud.

indrek
Foorumlane
Postitusi: 28
Liitunud: 16 Veebr 2009, 11:10
Asukoht: Pärnu/Muhu

Re: 200-se vahepuka laager.

PostitusPostitas indrek » 22 Veebr 2010, 12:14

Kardaanid erineva pikkusega ja seepärast kummileevendiga kardaan alla ei sobi . Ilmselt ei jää muud üle kui vana kasti remontima hakata :mrgreen: Ei ole suutnud ka otsa flantsi kätte saad . Käigukasti otsad ju ka mingil määral erinevad . Kuidas käigukasti tagumine ots maha käib ? Selleks vaja ilmselt tagumine flants vaja kätte saada või.... Nokkisin enda kasti natuka ja nagu selgus siis otsa laagrid mõlemad õhtal (mootori poolsed ) ja osa hambaid hammasratastel sammuti läinu .

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: 200-se vahepuka laager.

PostitusPostitas vanapeer » 22 Veebr 2010, 14:09

Iga kastiga tuleb oma kardaan kaasa: kui kastil väljub 3 auguga flants, et kummileevendit kinnitada, siis on esimene kardanaiosa teise pikkusega; ümara flantsi ehk leevendita kasti oma jälle teise pikkusega. Tagaosa on kõigil sama ja nuut ka. Võtsin jutu lihtsalt igaks juhuks kokku.
Kui pead natuke hoogu ja tuututad ostuteemas, siis kindlasti leiad tagavara kasti või sobiva kardaani. M46 (ODga) on ka väga hea kandidaat.
Bronec on edukalt kardaane lühendanud, täna mingid onud pakkusid foorumis seda tööd profivahenditega.
Flantsi eemaldamise kohta: mul pole kahjuks pildimatejali M47 kohta aga väike ülevaade tema vanemast ja kogenumast vennast on siin http://www.scribd.com/doc/2525091/Overd ... nance-1976. Ka sellel tuli hiljem kolmepoldi ehk kummileevendiga flants.
:unibrow:

indrek
Foorumlane
Postitusi: 28
Liitunud: 16 Veebr 2009, 11:10
Asukoht: Pärnu/Muhu

Re: 200-se vahepuka laager.

PostitusPostitas indrek » 22 Veebr 2010, 14:19

Häda selles et kardaan jupp maad lühem . Pikemaks tüki keerulisem teda teha :D . Eks ma lootsin kiiresti masina liikuma saada , aga vahi siis pole see nii lihtne sugugi . Tuleb hakata bussi firmasi toteerima . Arusaamatuks jäi see : Kas bensuka mootor on salongile lähemal ? Kuna käogukastid olid täpselt ühepikkused oleks minu arusaamajärgi pidand samamoodi alla istuma :rolls eyes: , aga nagu näha siis bensukal isegi käigu hoovastik mõni sent lühem .

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: 200-se vahepuka laager.

PostitusPostitas kirsipuu » 22 Veebr 2010, 14:26

indrek kirjutas:Häda selles et kardaan jupp maad lühem . Pikemaks tüki keerulisem teda teha :D . Eks ma lootsin kiiresti masina liikuma saada , aga vahi siis pole see nii lihtne sugugi . Tuleb hakata bussi firmasi toteerima .

Kui Harjumaal asud siis ütle kus sa oled ja ma tulen tõmban need tagumised flantsid sealt otsast ära!

indrek
Foorumlane
Postitusi: 28
Liitunud: 16 Veebr 2009, 11:10
Asukoht: Pärnu/Muhu

Re: 200-se vahepuka laager.

PostitusPostitas indrek » 22 Veebr 2010, 14:27

Ei asu Harjumaal . Ma pärnumaal . Pärnust veel 30km ikla poole.

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: 200-se vahepuka laager.

PostitusPostitas kirsipuu » 22 Veebr 2010, 15:02

indrek kirjutas:Ei asu Harjumaal . Ma pärnumaal . Pärnust veel 30km ikla poole.

OT: Jääb Eestimaa valepidi diagonaali peale.
Hädapärast annaks SmartPost'i teenust kasutada.
Kolmapäeval on riiklik püha, enne neljapäeva kaup kohale ei jõuaks.
Pane küsimus siia, äkki keegi on Lätti minemas.
Aga enda tööriistu päris niisama igaühele ei laenaks...
Teed pangast a la 2eek ülekande ja ma tean kellega tegu.
Kõik on läbirääkimiste küsimus.

Samas, maakohas mõni traktorist ikka on kelle käest tõmmitsat laenata.

indrek
Foorumlane
Postitusi: 28
Liitunud: 16 Veebr 2009, 11:10
Asukoht: Pärnu/Muhu

Re: 200-se vahepuka laager.

PostitusPostitas indrek » 22 Veebr 2010, 16:45

Keegi oskab äkki lisada kuidas võlli vahetada annab ? Sain flantsid küljest ära kuid kasu 0 , kuna enda käigukasti otsas ka spidomeetri trossi koht ja seega võll pikem :mrgreen: mul ikka kuradima hästi veab koguaeg autodega :evil: sihuke tunne juba , et haka või vägisi jala käima ja vett jooma :idea:

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: 200-se vahepuka laager.

PostitusPostitas vanapeer » 22 Veebr 2010, 17:09

Keegi meist ei sünni võllivahetajaks. Küll paha tuju üle läheb.
:unibrow:

indrek
Foorumlane
Postitusi: 28
Liitunud: 16 Veebr 2009, 11:10
Asukoht: Pärnu/Muhu

Re: 200-se vahepuka laager.

PostitusPostitas indrek » 22 Veebr 2010, 19:03

Ma saan aru , et M47 kastid ei ole ka ikkagi täpselt samad . Minu dislal on kasti otsas spido väljavõte , aga bensaka omal seda ei olnud ja võll sellevõrra mõne sendi jagu lühem .

Kasutaja avatar
volvo245
Doctor
Postitusi: 2232
Liitunud: 18 Juun 2005, 23:11
Asukoht: Tallinn/Nömme
Kontakt:

Re: 200-se vahepuka laager.

PostitusPostitas volvo245 » 22 Veebr 2010, 22:26

200sel on kusjuures vahe kas on Disla moto vöi bena kunagi tegin disla bensukaks (kast jäi samax) aga kardaan ei istunud jäi pikkaks!
Väike OT sul 91a ja spidoväljavött kastil ? :S 91a peax juba tagasillast lugema ju!
Mis aasta doonor on?
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”

indrek
Foorumlane
Postitusi: 28
Liitunud: 16 Veebr 2009, 11:10
Asukoht: Pärnu/Muhu

Re: 200-se vahepuka laager.

PostitusPostitas indrek » 22 Veebr 2010, 23:02

Loeb tagasillalt , aga käigukasti otsas koht olemas kuhu tross surkida :D Doonor oli miskine 86või87 mäletagi peast .


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist